چرا کولین کلراید 70 درصد ؟

نقش کولین در جیره پرنده

همانطور که میدانید کولین کلراید تکمیل کننده ی ماده ی مغذی کولین است که در جیره ی پرنده ضروری است. کولین از تجمع غیر طبیعی چربی در کبد جلوگیری میکند که بر این اساس متابولیسم بدن پرنده و کارایی استفاده از مواد مغذی جیره را تضمین میکند. کولین همچنین عملکرد صحیح سیستم عصبی و هماهنگی آن را از طریق شرکت در ساخت استیل کولین حمایت میکند.

در پروسه ی ساخت کولین کلراید بایستی کولین کلراید مایع روی ساقه ی ذرت اسپری شود و محصول نهایی از شکل مایع به شکل پودری تغییر شکل می دهد.

انواع خلوص کولین کلراید

در دنیا کمپانی های تولید کننده ی کولین کلراید با سه درجه ی خلوص محصول را عرضه میکنند که عبارتند از : 50 درصد ، 60 درصد و در نهایت کولین کلراید 70 درصد .

توجیه استفاده از خلوص 70 درصد

در کشور ما سالهاست کولین کلراید 60 درصد خلوص رایج برای مصرف در صنعت تولید خوراک طیور است اما چرا کولین کلراید 70 درصد ؟ برای پاسخ به این سوال با ما همرا باشید:

کولین کلراید 70 درصد:

نسبت به خلوص قیمت مناسبتری داردمقدار مصرف کمتری دارد

نسبت به خلوص رایج فضای انبار کمتری به خود اختصاص میدهد

هزینه ی حمل و انبارداری کمتری دارد. چرا که به ازای 100 کیسه کولین کلراید 60 درصد شما فقط به 85 کیسه کولین کلراید 70 درصد نیاز دارید.

نحوه محاسبه محاسبه کولین کلراید 70 درصد به جای 60 درصد

در فرمولاسیون خوراک خود اگر میخواهید کولین 60‌ درصد را با کولین 70 درصد جایگزین کنید, کافیست مقدار کولین کلراید 60 درصد در عدد 0.6 ضرب کرده و حاصل را به عدد  0.7 تقسیم کنید.

یا از روش سریع تر استفاده کنید : مقدار کولین کلراید 60% را در فرمول خود در عدد 0.857 ضرب کنید.

برای مثال اگر در فرمول مکمل ویتامینه و معدنی خود مجموعا 160 کیلوگرم کولین کلراید با خلوص% 60 استفاده می‌کنید, لازم است از کولین کلراید % 70 مقدار 137.1 کیلو استفاده نمایید.

لازم به ذکر است با کمتر استفاده کردن از کولین کلراید %70 عنصر کلر جیره هم دقیقا به مقداری که از کولین کلراید %60 استفاده میکردید تامین می‌شود.

برچسب‌ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *